משלוחים מהירים חינם !!! לכל חלקי הארץ
צריכים עזרה ? שלחו לנו וואטספ

שלוש סיבות שאתם צריכים גיבוי פלדה

אמור במדריך זה אינו מהווה ייעוץ מכל סוג שהוא לרבות ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ כאמור. 
שוק המטבעות הדיגיטליים הינו בעל סיכון רב.
איננו מבטיחים את מידת הדיוק ו/או עדכניות המידע שבמדריך והשימוש בו הינו על אחריותך בלבד וכפוף לתנאי התקנון.

מה הופך את הקריפטו שלכם לשלכם? דבר אחד בלבד – השליטה שלכם במפתחות הפרטיים. קריפטו שהוא "שלכם" בלי שיש לכם גישה ל-seed שלו שווה בערך כמו כסף שנעול בכספת על הירח. כלומר, כלום. גם קריפטו בבורסה דוגמת בייננס הוא לא בדיוק "שלכם" – אתם תלויים בבורסה, שעלולה להיסגר, להיפרץ או פשוט להיות בשיפוצים.

אתם כבר יודעים את כל זה, ומכירים את הסיפורים על המיליונים שאבדו בגלל שמישהו שכח את הסיסמה. כמובן, הטעות היא לא פשוט לשכוח את הסיסמה. הטעות האמיתית היא לאבד את הגיבוי. 12 או 24 המילים, ה-seed, הן שטר ששוויו כל הקריפטו שבבעלותכם

הקטע המוזר הוא, שגם אנשים שמבינים עד כמה זה חשוב, לא מתייחסים למילים שלהם בהתאם.

תשאלו את עצמכם – האם אתם יודעים בדיוק איפה נמצא כל אחד מהעותקים של הגיבוי שלכם ומה מצבו? אם התשובה היא לא כן חד משמעי, אתם בבעיה. אתם קרובים לאבד – במובן הכי פשוט של המילה – את הקריפטו שלכם. 

נניח שעניתם שכן, אתם יודעים בדיוק איפה הגיבוי שלכם. המצב שלכם לא רע. תשאלו את עצמכם עוד שאלה – האם הגיבוי נמצא במקום קל לניחוש או חיפוש? אם כן, כדאי שתמצאו מקום טוב יותר. אתם לא מוגנים מפריצות וגניבה.

האם הגיבוי כתוב על דף נייר פשוט? אם התשובה היא כן, הגיבוי שלכם לא מוגן מספיק. 

במאמר זה נסביר למה הדרך הבטוחה ביותר לשמור את הגיבוי שלכם היא באמצעות גיבוי פלדה. ככה קריפטומנים נשארים מאובטחים.

מה זה גיבוי פלדה?

גיבוי פלדה הוא מכשיר לשמירת מידע סודי, המתוכנן כדי לספק עמידות מקסימלית ויכולת הסתרה מקסימלית. מדובר בדיסקית או גליל עשויים 100% פלדת אל חלד, שמאפשרים כתיבה של כל סיסמה, 24 מילים או Passphrase באמצעות לוחיות פלדה. התוצאה היא גיבוי בלתי ניתן להשמדה.

מי שמעוניין לשמור על הקריפטו שלו בסטנדרט אבטחה מקסימלי, צריך גיבוי פלדה.

סיבה 1 – פוטנציאל הסוואה

אם מישהו כבר מצא את הגיבוי שלכם, ולא קבעתם Passphrase או Shamir, הכסף שלכם כבר לא שלכם. לכן, חשוב מאוד לדאוג שזה לא יקרה. את הגיבוי יש להחביא.

דף נייר אפשר לשים במגירה או בקלסר, ולקוות שהוא ייטמע בקהל. אפשר לשים אותו במעטפה, לכתוב אותו במחברת ישנה או להסוות אותו בתוך מתכון לחמין. אבל בכל אחד מהמקרים האלה, הוא חייב להיות בסביבה שלא תפגום בנייר, שהוא חומר גלם פגיע מאוד.

גיבוי פלדה אפשר לקבור באדמה. אפשר להחביא אותו מתחת לבלטות. אפשר לקדוח אותו לתוך הקיר. אפשר לגרום לו פשוט להיעלם – רק אתם תוכלו למצוא אותו. הוא שלכם.

סיבה 2 – עמידות

אנחנו רוצים שהקריפטו שלנו יישאר בטוח, לא משנה מה יקרה.

נניח שתפרוץ בבית שלכם שריפה, רעידת אדמה או אפילו הצפה מהצנרת (חס ושלום, טפו טפו טפו, וכולי). כמעט כל הרכוש הפיזי שלכם יושמד. אם הגיבוי שלכם הוא דף נייר, זה יכול להיות סופו של הקריפטו שלכם. לכן חובה לשמור את הגיבוי במקום נפרד מהמקום בו שומרים את הארנק. אחד הדברים הבודדים ששורדים בטמפרטורות של שריפה הוא מתכות.

גיבוי פלדה ישרוד כל אסון טבעי. מוצרי Cryptosteel ומוצרי Billfodl עומדים במבחני שריפה, כיפוף וחומצה. הם פשוט לא ניתנים להשמדה. גיבוי הנייר שלכם עלול שלא לשרוד את סדר פסח.

סיבה 3 – לשמור חפץ זה יותר קל מלאבטח מידע

אנחנו יודעים איך לשמור על חפצים – עשינו את זה מאז ומעולם. אבל קריפטו זה סיפור אחר. בניגוד לכל מה שבני אדם נתנו לו ערך במשך אלפי שנים, הוא מופשט לחלוטין. אי אפשר להחזיק אותו ביד. למוח שלנו אין מושג איך להתייחס לנכסים דיגיטליים. כבר יצא לכם לשמוע טיעון מהסוג הזה: "איך יכול להיות שביטקוין שווה משהו? הוא אפילו לא אמיתי!" ואכן, זה רעיון שגם אם מבינים, קשה להרגיש. לכן אנשים מתייחסים לגיבוי שלהם בחוסר רצינות, או פשוט שוכחים. הוא כל כך קונספטואלי, שזה כמעט כאילו הוא בכלל לא שם.

גיבוי פלדה משנה את זה. הוא הופך את הקריפטו שלכם לחפץ יקר ערך. משהו שאפשר להחזיק, להחביא, לשמור עליו מכל משמר. ואת זה, פשוט לא תאבדו.

לאחר חודשים של מחקר, בחרנו להביא לשוק הישראלי את שני המוצרים שבעינינו מציעים את האבטחה הטובה ביותר במחיר הטוב ביותר. אנחנו מביאים לכם אותם במחיר השקה בלעדי.

גיבוי פלדה קריפטוסטיל Cryptosteel Capsule

מוצר הדגל של חברת Cryptosteel, חלוצה בתחום הגיבויים הקשיחים.

העיצוב הגלילי של הקפסולה מאפשר קידוח והחבאה של הגיבוי בקירות. 

מתאים לכל מידע סודי, ומעוצב במיוחד עבור 12-24 מילים.

לחצו כאן לפרטים נוספים.

לא משנה באיזה גיבוי תבחרו, גם אם תישארו עם הנייר, אנחנו מאוד ממליצים ליצור שני עותקים לגיבוי שלכם. לכן קריפטוסטיל קפסול מגיע גם במארז כפול מוזל.

גיבוי פלדה בילפודל Billfodl

גיבוי פלדה שמגיע בצורת דיסקית שטוחה, מבית חברת Privacy Pros האמריקאית.

נמכר גם באתר הרשמי של Ledger.

היתרון של הבילפודל הוא כמה קל לקרוא את הכתוב בו.

הבילפודל מתאים לכל מידע סודי, ועוצב במיוחד לשמירת סוד 12/24 מילים.

לחצו כאן לפרטים נוספים על הבילפודל.

סיכום

זה פשוט. אם אתם לא רוצים לאבד את הקריפטו שלכם, אתם צריכים לשמור עליו. ככל שתשקיעו באבטחה ראויה, תוכלו להיות בטוחים שכספכם לא הושקע לריק. כאמור, הגיבוי הוא פשוטו כמשמעו הקריפטו. אז בנוסף לארנק קר, אנחנו ממליצים בחום שיהיה לכם גיבוי פלדה איכותי ואמין.

מאמר זה מונגש לציבור על ידי קריפטומן, היבואן הרשמי בישראל של קריפטוסטיל, בילפודל, לדג'ר, טרזור ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן